Coraz mniej mieszkań budowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe. Nieruchomości i ich współwłaściciele. Opodatkowanie najmu nieruchomości na zasadach ogólnych. Znowu rośnie sprzedaż mieszkań. nieruchomości w słupcy, mieszkania słupca, domy w słupcy, działki, grunty, lokale, sprzedaż, kupno, wynajem, zamiana

Słupca Nieruchomości

nieruchomości mieszkania w budownictwie

Trwałość materiału - Zdolność materiału do zachowywania właściwości technicznych i użytkowych w określonych warunkach, bez konieczności stosowania dodatkowych zabezpieczeń. Inaczej, określa jak długo zakupione materiały będą wyglądać i mieć te same właściwości (np. dźwiękoszczelność), co w dniu ich zakupienia, zakładając, że są standardowo użytkowane.

finanse: kupno nieruchomości

Rekomendacja T - rekomendacja Komisji Nadzoru Finansowego stanowiąca zbiór zasad dotyczących dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem detalicznym ekspozycji kredytowych. Rekomendacja T - reguluje zasady wyliczania przez banki zdolności kredytowej, przez klientów zaciągających kredyty hipoteczne. Komisja Nadzoru Finansowego wprowadziła swoją rekomendację ze względu na zbyt duże rozluźnienie przez banki zasad polityki kredytowej. Rekomendacja ta wprowadza konieczność sprawdzania przez banki wszelkich elementów mogących mieć istotny wpływ na zdolność kredytobiorców zobowiązanych do spłaty oraz obsługi zobowiązań. Przyjmowane parametry powinny być uwzględnianie w formule oceny zdolności kredytowej w wysokościach ustalonych w sposób rzetelny i obiektywny.

ubezpieczenie: działki

Częściowe trwałe inwalidztwo - Uszkodzenie ciała spowodowane nieszczęśliwym wypadkiem, które polega na fizycznej utracie organu (organów) wymienionych w odpowiednich OWU lub na całkowitej utracie funkcji w tym organie (organach).

Opodatkowanie najmu nieruchomości na zasadach ogólnych

Przy rozliczeniu podatku od najmu nieruchomości nie zawsze musimy zawiadamiać naczelnika urzędu skarbowego o tym, że chcemy płacić podatek według skali podatkowej. Jeżeli jednak w poprzednim roku podatkowym byliśmy opodatkowani w formie ryczałtu i chcemy od nowego roku być opodatkowani na zasadach ogólnych to musimy o tym poinformować naczelnika urzędu skarbowego. Przychód powstaje dopiero wtedy, gdy faktycznie otrzymujemy czynsz z najmu czy dzierżawy nieruchomości. Aby ustalić dochód, trzeba od otrzymanych faktycznie przychodów z najmu nieruchomości, odliczyć koszty z nim związane. Ważne jest by wydatki te były ponoszone przez nas, a nie przez najemcę nieruchomości. Jeżeli z umowy najmu wynika, że najemca będzie opłacał czynsz należny spółdzielni lub wspólnocie mieszkaniowej, to kwota tego czynszu nie będzie ani naszym przychodem, ani też kosztem uzyskania przychodu z najmu.

Jeżeli chcemy by wszystkie nasze wydatki mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów muszą one być udokumentowane. Od tak ustalonego dochodu płacimy podatek według progresywnej skali podatkowej. Rozliczając się na zasadach ogólnych musimy samodzielnie obliczać miesięczną zaliczkę na podatek i wpłacać ją do urzędu skarbowego. Zaliczki miesięczne, za okres od stycznia do listopada, uiszczamy w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, natomiast zaliczkę za grudzień w wysokości zaliczki należnej za listopad, uiszczamy w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego. W trakcie roku nie musimy wypełniać żadnych deklaracji. Po zakończeniu roku podatkowego musimy natomiast złożyć do urzędu skarbowego zeznanie podatkowe o wysokości osiągniętego dochodu w terminie do 30 kwietnia roku następnego. W zeznaniu tym wykazujemy i sumujemy również inne osiągnięte przez nas dochody opodatkowane według skali podatkowej.

lokale w koninie, wycena nieruchomości

nieruchomości w słupcy, mieszkania słupca, domy w słupcy, działki, grunty, lokale, sprzedaż, kupno, wynajem, zamiana

domy jednorodzinne w budownictwie

Świadectwo charakterystyki energetycznej - Dokument określający wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do użytkowania budynku wynikającego z jego przeznaczenia i standardu, czyli do jego ogrzania, dostarczenia ciepłej wody, wentylacji i klimatyzacji, a w przypadku budynków użyteczności publicznej również oświetlenia. Świadectwo charakterystyki pozwala określić roczne koszty dostawy energii. Podaje również źródła energii w danym budynku oraz na co energia jest zużywana. Wielkość zapotrzebowania na energię oblicza się na podstawie stałych i obiektywnych cech budynku a nie na podstawie pomiaru zużycia energii. Podstawą sporządzenia świadectwa jest charakterystyka energetyczna budynku określona w dokumentacji technicznej lub inwentaryzacji techniczno-budowlanej.

prawo: wynajem domu, mieszkania

Meldunek - wczasowicze i turyści - Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu, domu wycieczkowego, pokoju gościnnego, schroniska, campingu lub na strzeżone pole biwakowe albo do innego podobnego zakładu, jest obowiązana zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia. Zameldowania dokonuje się u kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby. Osoba przebywająca w określonej miejscowości w celach turystyczno-wypoczynkowych poza wymienionymi zakładami jest zwolniona z obowiązku zameldowania się, jeżeli jej pobyt w tej miejscowości nie przekracza 30 dni.

Umowy o kredyt - przykładowe umowy kredytowe:

  • Kredyt budowlany - przeznaczony na finansowanie budowy mieszkania lub domu.
  • Kredyt hipoteczny - przeznaczony na finansowanie budowy mieszkania lub domu albo zakup takiej nieruchomości (nowej od dewelopera albo na rynku wtórnym, także w obrocie prywatnym). Zabezpieczeniem takiego kredytu jest wpis hipoteki do księgi wieczystej nieruchomości.
  • Kredyt refinansowy - przeważnie specjalny rodzaj kredytu hipotecznego przeznaczonego na spłatę innego kredytu - budowlanego albo hipotecznego.
  • Kredyt konsolidacyjny - specjalny kredyt, przeważnie hipoteczny (ale może być inny bezgotówkowy), przeznaczony na spłatę innych kredytów i pożyczek (zamianę tych zobowiązań na jedno). - udzielany w gotówce. W umowie nie określa się celu, na jaki może być wydatkowana pożyczona kwota.

nieruchomości mieszkania w ubezpieczeniach

zapadanie się ziemi - obniżenie terenu z powodu zawalenia się naturalnych, podziemnych, pustych przestrzeni w gruncie.

finanse: sprzedaż domu

Przewalutowanie - zmiana waluty kredytu. Za tego typu operację banki mogą pobierać prowizje. Dodatkowo w takim przypadku podpisywany jest aneks do umowy.

Kredyt hipoteczny - wkład własny - Wkład własny to środki finansowe, które powinien posiadać kredytobiorca, niezbędne w celu sfinansowania zakupu lub budowy kredytowanej nieruchomości. Wysokość wymaganego wkładu własnego zależy od oferty danego banku. Obecnie większość banków nie wymaga wkładu własnego dla kredytów w PLN, a niektóre finansują ponad 100% wartości nieruchomości (np. z przeznaczeniem na remont czy wykończenie). Minimalna wysokość wkładu własnego jest ustalana w zależności od waluty, w której brany jest kredyt, okresu kredytowania oraz oferty danego banku. Wkładem własnym mogą być: działka budowlana, na której ma być prowadzona inwestycja; zaliczki wpłacone na poczet ceny nabycia nieruchomości lub wykonania robót budowlanych, oszczędności zgromadzone w Kasie Mieszkaniowej, lokaty bankowe lub inne środki zgromadzone na rachunkach bankowych.

Słupca Nieruchomości © 2024

Nieruchomości i ich współwłaściciele. Znowu rośnie sprzedaż mieszkań. Opodatkowanie najmu nieruchomości na zasadach ogólnych. Coraz mniej mieszkań budowanych przez spółdzielnie mieszkaniowe. nieruchomości w słupcy, mieszkania słupca, domy w słupcy, działki, grunty, lokale, sprzedaż, kupno, wynajem, zamiana